Nu mai sta pe ganduri; nu va exista niciodata “momentul potrivit”. Porneste de unde esti si lucreaza cu orice instrumente ai la dispozitie, vei descoperi instrumente mai bune pe masura ce inaintezi.
Napoleon Hill
Azi lucram sa fii mai productiv si pentru asta m-am gandit ca ti-ar prinde bine sa stii cele 21 de metode extraordinare de a nu mai amana si a duce la bun sfarsit mai multe lucruri intr-un interval mai scurt de timp.
Acesti pasi nu eu i-am inventat, ci sunt scrisi de catre persoane de specialitate al carui rol este de a gasi metode prin care umanitatea sa se dezvolte si sa se armonizeze. Eu ii consider utili si ii recomand daca esti genul de persoana care nu duce la bun sfarsit lucrurile si este usor distrasa de alte activitati decat cele propuse. Defapt, sunt utili tuturor celor care vor sa aibe rezultate in domeniile care activeaza. Iata in continuare cele 21 de metode :
- Pregateste-ti terenul.
- Hotaraste-te ce vrei. Claritatea este esentiala. Inainte de a incepe noteaza-ti telurile si obiectivele pe o foaie de hartie.
- Planuieste-ti din vreme fiecare zi.
- Gandeste pe hartie. Cu fiecare minut pe care il petreci planificand, poti castiga cinci sau zece minute in executie.
- Aplica regula 20/30 in tot ceea ce faci.
- 20% din activitatile tale vor fi responsabile pentru 80% din rezultatele pe care le obtii. Asigura-te ca eforturile tale sunt concentrate pe cele 20% din top.
- Tine seama de consecinte.
- Sarcinile si prioritatile tale cele mai importante sunt acelea care au cele mai grave consecinte, fie ele pozitive sau negative , in viata si munca ta. Concentreaza-te pe aceastea mai presus de altceva.
- Aplica in permanenta metoda ABCDE.
- Inainte de a incepe sa te ocupi de o lista de sarcini, acorda-ti un interval de timp pentru a le organiza dupa valoare si prioritate, astfel incat sa fii sigur ca te vei ocupa de activitatile cele mai importante pentru tine.
- Concentreaza-te asupra ariilor cu rezultate-cheie.
- Identifica si stabileste care sunt rezultatele pe care este absolut necesar sa le obtii pentru a-ti indeplini munca asa cum trebuie, apoi ocupa-te de ele toata ziua.
- Respecta legea eficientei obligatorii.
- Nu ai niciodata suficient timp pentru tot ce trebuie sa faci, dar se gaseste intotdeauna suficient timp sa te ocupi de lucrurile cele mai importante.
- Pregateste-te cu atentie inainte de a incepe.
- Planificarea temeinica previne “performanta proasta”
- Fa-ti temele.
- Cu cat devii mai bine informat si priceput in sarcinile tale, cu atat mai rapid incepi sa te ocupi de ele si sa le definitivezi.
- Pune-ti talentul la lucru.
- Stabileste cu exactitate care sunt domeniile in care esti foarte bun sau ai putea fi foarte bun si straduieste-te sa urmaresti acele lucruri concrete la care te pricepi foarte bine.
- Afla ce te impiedica.
- Stabileste care iti sunt punctele slabe sau piedicile de natura interna sau externa, ce iti afecteza rapiditatea cu care-ti indeplinesti cele mai importante teluri, si concentreaza-ti fortele pe inlaturarea lor
- Mergi de la un butoi la altul.
- Pentru a realiza sarcina cea mai mare si mai complicata, nu e nevoie decat sa o abordezi bucata cu bucata.
- Asuma-ti responsabilitatea.
- Imagineaza-ti ca trebuie sa pleci din oras pentru o luna si munceste ca si cum ar trebui sa-ti inchei toate sarcinile majore inainte sa pleci.
- Foloseste la maximum forta personala.
- Identifica-ti perioadele de maxima energie mentala si fizica de pe toata durata unei zile si structureaza-ti sarcinile cele mai importante si mai obositoare in aceste intervale. Odihneste-te cat mai mult ca sa dai maximum din randament.
- Mobilizeaza-te si treci la fapte.
- Fii propriul tau antrenor. Cauta aspectul pozitiv din orice situatie. Concentreaza-te asupra solutie mai degraba decat asupra problemei. Pastreaza-ti mereu optimismul si atitudinea constructiva.
- Grabeste-te incet.
- Intrucat nu le poti face pe toate, trebuie sa amani cu buna stiinta acele sarcini care au o valoare nesemnificativa, astfel incat sa ai suficient timp sa te ocupi de acele putine lucruri care conteaza cu adevarat.
- Rezolva mai intai sarcina cea mai grea.
- Incepe fiecare zi cu sarcina cea mai dificila, acea sarcina care-ti poate aduce cele mai mari beneficii, tie si carierei tale, si impune-ti sa te ocupi de aceasta pana la realizarea ei integrala.
- Portioneaza sarcina.
- Imparte sarcinile mari, complexe, in bucati de mici dimensiuni, apoi rezolva o mica portiune din sarcina pentru a te mobiliza.
- Imparte timpul in bucati.
- Organizeaza-ti ziua in intervale mari, in care sa te poti concentra perioade prelungite de timp asupra celor mai importante sarcini.
- Fii tot timpul activ.
- Fa-ti un obicei din a te misca cu rapiditate inspre finalizarea sarcinilor cheie. Fa-te cunoscut drept genul de persoana care rezolva lucrurile repede si bine.
- Acorda exclusivitate fiecarei sarcini.
- Stabileste prioritati clare, apuca-te imediat de sarcina cea mai importanta, apoi lucreaza pana iti duci treaba la bun sfarsit. Acesta este secretul real al performantei de varf si al unui maximum de productivitate personala.
Acestea sunt cele 21 de metode pe care iti recomand sa le integrezi in obiceiurile tale daca vrei sa devii eficient si sa-ti duci de fiecare data sarcinile la capat. Avand de partea ta aceste obiceiuri de management personal, ca parte permanenta a personalitatii tale, viitorul tau nu va cunoaste limite.
Iti urez succes in a duce la bun sfarsit cat mai multe sarcini pe care le ai.