Află aici cum poți face mișcare fără să îți dăuneze

Distribuie:

Share on facebook

Buna ziua tuturor și bine vă regăsesc pe alphaman. ro, locul unde poți să te informezi în siguranță.

În zilele noastre este la modă mersul la sală pentru activități de tip fitness, aerobic și multe altele, în scopul tonifieriiși definirii musculaturii. Fie că vorbim despre băieți ori despre sexul frumos, fiecare dorește să aibă un corp armonios și atrăgător. Bineînțeles că mersul la sală are foarte multe efecte pozitive asupra corpului, generează o stare de bine și ne ajută să ne menținem în formă. Problema apare atunci când exercițiile sunt efectuate incorect, ceea ce conduce în timp la afectarea musculaturii, tendoanelor și a ligamentelor.


Iată care sunt principalele elemente ce trebuie urmărite în vederea efectuării exercițiilor într-un mod corect și eficient:

  1. Atenție la poziția corectă a corpului în timpul exercițiului pe care îl efectuați – majoritatea persoanelor nu acordă o importanță deosebită poziției corpului în timp ce execută anumite mișcări. Acesta este un lucru greșit deoarece în timp, poate conduce la instalarea unei poziții vicioase a corpului și poate favoriza apariția durerii. Cel mai frecvent apar durerile de spate, deoarece indivizii care practică activități de tip fitness sau aerobic nu țin seama de modul în care sunt poziționați și nici de modul în care efectueză exercițiul.Așadar, atenție la poziția pe care o mențineți în timp ce faceți mișcare. Este necesar ca spatele să fie drept și coloana vertebrală în poziția ei fiziologică.

    2. Respectarea principiului progresivității – de cele mai multe ori se ajunge în sălile de forță din dorința de a se slăbi subit sau din dorința de a avea o musculatură cât mai dezvoltată. Este greșit a se începe antrenamentul direct cu greutăți mari care suprasolicită mușchii și articulațiile.Soluția este aceea de a începe exercițiile cu un instructor specializat care să vă dozeze exercițiile în funcție de potențialul pe care îl aveți.

    Tineți minte: întotdeauna se începe cu o încălzire urmată de exerciții ușoare introducându-se progresiv exerciții și greutăți mai mari.

    3. Atenție la respirație – majoritatea persoanelor nu cunosc importanța respirației în timpul efectuării exercițiului fizic. Foarte mulți indivizi își țin respirația în timpul mișcării, mai ales atunci când ridică greutăți mari sau când execută un număr mai mare de repetări ale unui exercițiu care îi solicită intens. Respirația de fapt ne ajută să efectuăm exercițiile prin stimularea suplimentară a contracției musculare, prin aducerea atenției asupra musculaturii lucrate și prin creșterea aportului de oxigen de care corpul are mare nevoie în timpul efortului. 

    Recomandarea este să respirați în timp ce faceți mișcare EXPIRÂND pe efort (contracție) și inspirând pe mișcarea de revenire (relaxare).

    4. Fiți prezenți și atenți la mișcarea pe care o executați – avem cu toții tendința de a ne gandi la cu totul și cu totul alte lucruri decât la exercițiul pe care îl efectuăm. Acest lucru nu numai că sporește riscul accidentărilor dar scade și randamentul și eficacitatea exercițiilor.Pentru a beneficia la maximum de beneficiile mișcării este indicat să vă concentrați pe mișcarea pe care o faceți. Dacă vă veți folosi și de respirație, putearea de concentrare va crește semnificativ.

    5. Evitați mișcările de compensare atunci cand efectuați exerciții mai dificile sau atunci când ridicați greutăți mari. Știm cu toții că atunci când greutatea pe care vrem să o ridicăm este prea mare, începem să compensăm sau să ajutăm mișcarea folosind și alți mușchi decât cei pe care doream inițial să îi lucrăm. De exemplu atunci cand lucrăm pentru musculatura brațelor și folosim gantere mari începem să ajutăm efectuarea mișcării prin balansarea spatelui spre înapoi. Acest lucru nu face decât să genereze în timp dureri de spate și chiar afectarea discului intervertebral.Soluția pentru evitarea acestei mișcări eronate de compensare constă în dozarea eficientă a exercițiului folosind greutăți pe măsura puterii fiecăruia. De asemenea se pot găsi soluții de posturare astfel încât să se evite suprasolicitarea coloanei vertebrale. Una dintre aceste poziții ar fi statul cu genunchii flexați (îndoiți) sau ridicatul greutăților din așezat, culcat sau sprijinit pe o bancă.

    flexii-alternative-cu-gantera-din-sezand-480x270 maxresdefaultSper ca aceste câteva rânduri să vă fi adus un plus de informație și să va ajute în efectuarea exercițiilor fizice într-un mod cât mai corect și mai eficient.

    Până data viitoare cand ne reîntalnim vă sugerez să aplicați ceea ce ați învățat astăzi, așa încat mersul la sală să reprezinte o plăcere și un stil de viață sănătos.

ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTERUL ALPHAMAN

Fii primul care afla noutatile